Нова тв с най-големи глоби от СЕМ

в. Дума | Павлета ДАВИДОВА | 11.04.2011


През 2010 г. регулаторът е прибрал близо 130 000 лв. от нарушители

 

Нова телевизия е медията, която е платила най-голямата обща сума за глоби, наложени от Съвета за електронни медии. Това стана ясно на извънредно заседание на СЕМ, на което бе представен и отчет за дейността на регулаторния орган през периода 1 юли-31 декемви. От документацията става ясно, че Нова тв е платила на съвета общо 25 000 лева.
В отчета на съвета, оглавяван от Георги Лозанов, става ясно, че от имуществени санкции и глоби СЕМ е събрал 127 573 лева. БТВ е санкционирана с 24 000 лв., а БНТ – с 10 000 лв. ТВ Европа пък се е отчела с 7661 лв. Всяка от следните медии пък е била глобена с по 2000 лв. – БГ САТ, община Севлиево, Радио "Веселина", БиБиСи, Про.БГ, Дарик радио, Евроком кабел и Радио "Браво".
През последните шест месеца на миналата година регулаторният орган е сезиран общо 6 пъти за нарушени авторски права. 25 са случаите, в които засегнати лица са търсили право на отговор чрез СЕМ, 64 пък са преписките, свързани с въпроси за програмното съдържание и политика на доставчиците на медийни услуги, отчитат от съвета. Представителите на комисията са изгледали или изслушали общо 12 486.5 часа само за второто полугодие на 2010 г. Обект на наблюдение са били 202 радио- и 55 телевизионни програми, отчита в доклада си СЕМ. Близо 5000 са часовете, прекарани в наблюдение на национално ниво. 7430.5 пък са тези, отделени за следене на регионални програми. Регулаторният орган отчита, че през първата половина на 2010 г. експертите са проследили 1369 часа повече. Наблюдението на телевизионни програми е спаднало с 1568 часа, за сметка на радиомониторингът, който е увеличен с 200 часа. Въпреки че статистически броят на наблюдаваните програми е нараснал с 99, на практика обхватът на наблюдение е по-скоро стеснен, се казва в отчета. Според документа през второто полугодие са следени 19 телевизионни програми по-малко.
Съветът е издал 106 акта за установяване на административни нарушения само за последните 6 месеца на 2010 г. 27 от тях са срещу различни телевизионни програми. Класацията на нарушителите водят Нова тв и Фен Тв, които имат по 5 акта. Планета тв има 3, а нарушенията на Скат са 2. Радиопрограмите с провинения са 5 – "Хоризонт" на БНР е с 2 акта, а Дарик радио и БГ радио са с по един.

Стр. 5

Leave a Reply