Съдът запорира дяловете на Венелина Гочева в разпространителска фирма по искане на близка до Цветан Василев фирма

www.dnevnik.bg I 14.08.2014г.

Софийският градски съд (СГС) във вторник е запорирал дяловете на фирмата на Венелина Гочева "Про Нюз Бълагрия" в разпространителското дружество "Агенция Стрела". Това е станало в рамките на делото, образувано по молба на близката до Цветан Василев "Сайга консулт" за откриване на производство на несъстоятелност, обяви "Капитал".

"Про Нюз България" е мажоритарен (83%) собственик на "Медийна група България-Холдинг ООД", която издава всекидневниците 24 часа, Труд, 168 часа, "България днес" и др. "Сайга Консулт" е дружество, което е свързано с банкера с европейска заповед за арест Цветан Василев.

Миналата седмица Венелина Гочева заяви, че никога не е вземала заем от Корпоративна търговска банка (КТБ) и че не е знаела, че партньорите й имат кредити от тази банка.

Разследване на "Протестна мрежа" показа, че фирми, близки до мажоритарния собственик на КТБ Цветан Василев, са финансирали с общо близо 30 млн. лв. вестници извън издателската група на семейството на Делян Пеевски през 2011 и 2012 г. Заемодателите са сред големите длъжници на КТБ и сега си търсят парите по съдебен ред.

Във вторник съдът е отхвърлил искането на "Сайга Консулт" да запорира вземанията на "Про Нюз България" и движимото имущество на дружеството, както и да бъде назначен временен синдик.

Мотивите на съдия Елена Радева са, че налагането на общ запор в тази хипотеза би означавало "да се преустанови дейността на длъжника, което би била недопустима намеса преди обявяване на длъжника в несъстоятелност и възпрепятстване по пътя на обезпечението на възможността за оздравяване на предприятието на ответника, ако се установи, че е налице основание за уважаване на молбата."

"На този етап съдът не може да направи категоричен извод за наличие на неплатежоспособност или свръхзадълженост, поради това, че няма заключение, изготвено от експерт, за да се приеме, че са налице материалноправните предпоставки на закона за уважаване на молбата. Има данни единствено за това, че страните са договорна връзка, обективирана в приложените копия от документи – договор за заем и договор за ексклузивитет при покупко-продажба на недвижими имоти, от които може да се направи извод за вероятна основателност на твърдението за  наличие на изискуеми вземания. Но към настоящия момент не може да бъде направен извод за наличие на състояние на неплатежоспособност или свърхзадлъжнялост" приема още съдия Радева.

Пред "Капитал" юристи са коментирали, че подходът на съда в случая кореспондира с целта на закона – от една страна да бъдат защитени интересите на кредитора и от друга да не се причинява "гражданска смърт" на ответника.

Миналата седмица Гочева обясни, че през 2012 г. е купила вестниците "24 часа", "Труд", "168 часа", "България днес" и останалите издания на ВГБ с кредит от "Инвестбанк" и ги е заварила в тежко финансово състояние. Планът ѝ е предвиждал да освободи вестниците от ненужните активи, като част от него е била продажбата на недвижимата собственост на групата. "Първият имот, от който се освободих, бе сградата на бившата печатница във Варна", обясни издателят.

"През есента на 2012 г. "Про нюз" сключи предварителен договор със "Сайга консулт" за продажба на един от активите на "Медийна група България Холдинг" – "Печатница Варна", на стойност 7 милиона евро, за който бе дадена предплата", пише още Гочева и допълва, че от вестник "Капитал" е научила, че "Сайга консулт" има задължения към КТБ.

"В момента, в който продажбата можеше да се финализира, "Про нюз" предложи на "Сайга консулт" да изпълни задължението си по предварителния договор, но за съжаление, все още нямам отговор от тях. Подготвяме да заведем дело за обявяване на предварителния договор за окончателен", обяснява Венелина Гочева и допълва, че "Сайга консулт" има претенции към "Про нюз", но този търговски спор ще бъде решен.

 

Оригинална публикация

“168 часа” – най-сериозен и професионален седмичник

в. 168 часа | 01.07.2011

 

"168 ЧАСА" е най-сериозният национален седмичник, което го нарежда в челната тройка на най-четените издания с тази периодика. Това показва национално представително проучване на агенцията Be media consultant от юни.
Седмичникът е на трета позиция с 5,2% читатели месечно след лидера на "масовите" "Уикенд" (13,9%) и подгласника му "Трета възраст", когото избират 9,2% сред четящите вестници. Над 4/5 от анкетираните в цялата страна сънародници съвсем основателно припознават в първопроходеца на съвременната демократична журналистика след 10 ноември "национален вестник", а над половината – 57,1 на сто, са единодушни в оценката си, че "168 часа" е "професионално направен". Конкурентът "Уикенд" е оценен по двата показателя далеч по-ниско – 66,8% припознават в него национален всекидневник, а малко над една трета, или 36,2% го оценяват като професионален.
Асоциацията за "168 часа" на 41% от всички анкетирани е, че това е сериозно, аналитично издание. Едва 4,5% казват това за лидера "Уикенд". Всеки 4-ти определя "168 часа" като обективен (срещу 14,9% за "Уикенд"), а едва 6% го слагат в групата на жълтите вестници (64,1% за "Уикенд").
Седмичникът е част от семейството на "24 часа" и "Труд", които са лидерите сред всекидневниците, според проучването на Be media consultant, съответно с 20% и 18% месечни аудитории. Следват ги "Телеграф", който е на трета позиция с 15,7% читатели и класиралият се 4 ти "Стандарт" с 7,9% читатели.
Проучването показва, че най-много българи – 89,6%, приемат като свой, национален всекидневник "24 часа" и "Труд" (89,4%). Двамата лидери са с 10-15% аванс пред конкурентите "Телеграф" и "Стандарт" по този показател.
Всекидневниците от легендарната пресгрупа се ползват и с най-високо доверие – около 60-63% сред читателите на всекидневници, участвали в проучването срещу 49,9% за "Телеграф" и 40,3% за "Стандарт". Проучването на Be media consultant е любопитно и с извода си, че вестникарската реклама въздейства по същия начин като телевизионната (виж графиката). Близо 43% от анкетираните отчитат, че телевизионната е "по-силна" срещу 42,5% на обратното мнение. Данните от проучва-
нето са категорични, че хората вярват повече на рекламата във вестниците, отколкото тази, която се лее от синия екран – 61% от анкетираните намират рекламата във вестниците по-полезна и информативна от телевизионната, а несъгласни с това твърдение са едва 14,8 на сто.

Стр. 13