Петьо Блъсков купува “Труд” и става негов главен редактор

Dnevnik.bg I 17.04.2014

Петьо Блъсков е подписал предварително споразумение с Венелина Гочева за покупката на всекидневника "Труд" и седмичника "Жълт Труд", съобщи trud.bg. По-късно "Дневник" научи, че Блъсков ще бъде и главен редактор на вестника, а синът му – управител.

Пред "Дневник" Блъсков отказа да коментира

финансиране, промени и т. н. и заяви, че има само една дума да каже за читателите ни: "вярно е". И че ще изнесе повече подробности за сделката след празниците.

"Дневник" се опита да се свърже с Гочева, но на мобилния й телефон отговори жена, която поясни, че тя е в среща.

Журналистите от "Труд" са били събрани за среща с издателя в четвъртък вечер. На нея е било съобщено

за сделката, която е изненадваща

за работещите в групата и за промяната в редакционното ръководство. Венелина Гочева е представила новия издател и след това Блъсков е говорил пред журналистите. Той заявил, че ще съживи вестника и ще го направи по-динамичен, като ще се използва потенциала на марката. Казал е, че няма да прави промени в екипа. Тепърва ще се изяснява и как ще бъдат разделени рекламните продажби и други операции на "Труд" и "24 часа", които от времето когато бяха собственост на немската ВАЦ са комбинирани.

Досега изпълнителен директор и главен редактор беше Иван Михалев, който остава в екипа.

За да бъде осъществена сделката, трябва да се произнесе Комисията за защита на конкуренцията.

Венелина Гочева купи двата вестника с марка "Труд" и други издания от предишните им собственици Огнян Донев и Любомир Павлов, след като срещу двамата собственици започна атака през прокуратурата и медиите на Ирена Кръстева. Сделката предизвика много въпроси, а финансирането й беше обяснено с кредитиране.

В карето на "Труд" Гочева е посочена като председател на журналистическия борд.

Това е втора медийна сделка, която се обявява в рамките на седмица, след като миналата седмица издателят на "Телеграф" и "Монитор" Ирена Кръстева съобщи, че продава "Нова Българска Медийна Група Холдинг" ЕАД на ирландското дружество Мedia Maker Limited.

Петьо Блъсков е основател на "Пресгрупа 168 часа", с която създаде "24 часа" и "168 часа". След това започна да издава вестниците "Монитор", "Политика" и "Телеграф", които продаде на Ирена Кръстева през 2007 г., а сега издава вестник "Република".

Блъсков е член на учредената през 2012 г. организация "Български медиен съюз", в която членове са също Ирена Кръстева, издателят на "Преса" Тошо Тошев, на списание "Тема" Валери Запрянов.

Оригинална публикация

 

Trud.bg взе престижна награда

 в. Труд | 28.06.2013 

Сайтът Trud.bg спечели най-престижната българска награда за web. Обновената интернет страница на вестника бе отличена в категорията "Новини, бизнес, анализи" в конкуренция с предизборния подсайт на "Дневник" и "Преса дейли".
Новият дизайн на сайта на Друд" бе пуснат на 20 май т.г. и вече доведе до значително разширяване на аудиторията ни.
Най-важното и интересно от деня е изнесено в секцията "Водещи новини", където с един поглед читателят може да се информира за актуалните събития. В рубриката "Мнения" са анализите и коментарите на наблюдатели и журналисти по актуални теми.
За хората с повече свободно време е предвиден удобен филтър, който може да се открие в дясната колона на сайта.
Тъй като животът не е само новини и скандали, са добавени няколко нови рубрики, чрез които читателят може да се забавлява и да получава идеи за свободното време. Предвидени е и много справочна информация като прогнозата за времето, хороскопа за деня, програмите на телевизиите и рождените дни.
В сайта има и специален инструмент за връзка с редакцията. Чрез него можете да съобщавате за интересни събития, да пращате снимки и видео, да предлагате теми за репортажи, да предлагате теми за разследвания…

Стр. 6

Спор за хонорари на актьори в рекламите

www.trud.bg | 08.04.2013

Определянето на фиксирани или минимални цени за предоставяне на авторски права, които се ползват в рекламите, ще ограничи конкуренцията между рекламодателите и между комуникационните агенции. Това смятат от асоциациите на рекламодателите (БАР) и на комуникационните агенции (БАКА). Двете организации са подали жалба в Комисията за защита на конкуренцията и от ведомството започват разследване на сигнала.
При изработване на реклама, в която участват актьори, възнаграждението за предоставяне на авторските права оформя значителна част от общата цена, обясняват от БАР и БАКА. Когато се адаптира чужд клип и се дублира на български език от роден актьор например на него му се плаща до 30% от цената за изработка на рекламното видео, пише в сигнала.
В закона за авторското право е записано, че организациите за колективно управление на авторски права събират възнаграждения в размери, които са предложени от самите тях и след това са утвърдени със заповед на министъра на културата.
От асоциациите на рекламодателите и на комуникационните агенции са поискали от КЗК да се произнесе дали текстовете в закона за авторското право съответстват на правилата за конкуренцията. Различните артисти имат различна популярност и затова пазарът трябва да определя тарифите, а не административна разпоредба, обясни Росен Мисов, шеф на БАР.

Оригинална публикация

Христо Грозев: Възможно е да поема “Труд”

www.pik.bg | 12.03.2013

Софийската градска прокуратура прекрати разследването за “пране на пари” срещу мажоритарните собственици на „Медийна група България Холдинг“ Любомир Павлов и Огнян Донев в края на миналата седмица. На 15 януари тази година Христо Грозев е депозирал молба, с която се отрича, че той и неговите съдружници са ощетени от Любомир Павлов и дори прилага сключено помежду им споразумение, пише прокурор Димитър Младенов, цитиран от Би Ти Ви. ПИК потърси мнението на бившия съдружник на “Медийна група България”, за да разберем отрича ли се от твърденията си за пране на пари на Донев и Павлов.

- Г-н Грозев, на 15 януари сте подписали търговско споразумение с бившите си съдружници Любомир Павлов и Огнян Донев, а според Би Ти Ви сте депозирали и молба, с която се отричате от обвиненията срещу тях. Как ще коментирате?

- Не мога да намеря пълният текст на прокурорското решение. Но трябва да ви кажа, че никога не съм се отричал от обвиненията и дори не мога да си обясня как един прокурор може да напише неистина. Няма правна форма, по която да се отрека от думите си. Второ – никога не бих го направил. Трето – не само не съм се отричал от обвиненията, но няколко дни след 15 януари при разпит пред Националната Следствена служба повторих, че категорично потвърждавам всички показания. Дори не мога да повярвам, че един прокурор е написал неистини.

- Колко са делата за пране на пари срещу бившите ви съдружници Донев и Павлов?

- Делата, които са заведени по мои сигнали, са две. Едното е за данъчни измами и пране на пари в особено големи размери срещу българската фирма на Огнян Донев, участвала в покупката на медийните дялове. По това дело има повдигнати обвинения срещу Огнян Донев и финансовия директор на “Софарма” Борис Борисов (бел. ред. – фармацевтичният бос е обвинен, че през 2006 г. управляваното от него дружество „Елфарма” е сключило с 4 свързани фирми 7 сделки за продажба на акции на „Софарма”). Делото си продължава и тези обвинения си стоят. Прекратено е само делото за дяловете на “Медийна група България”.

- Да уточним за широката публика – какво все пак е споразумението, което подписахте на 15 януари?

- Това е споразумение между мен и адвокатите на г-жа Венелина Гочева, което включва обещания ние с Карл фон Хабсбург да си получим това, което сме инвестирали. След като се запознаем с финансовите резултати и получим своя дял, и двете страни да прекратим търговските дела – изрично повтарям: търговските, а не наказателните дела.

- Ако не могат да ви изплатят дяловете, има ли опция, според която да ви поканят в Пресгрупата? Съществува слух, че ще замените Светлана Джамджиева като главен редактор в “Труд”?

- Не мога да се похваля, че това е факт. Първо това трябва да ми бъде оформено като предложение, защото все още е опция, която виси във въздуха. Второ, за да приема подобно предложение трябва да съм наясно с финансовите дела на “Труд” в настоящия момент, защото може да се окаже абсолютно неизгодно. За момента нямам никаква информация за това. Надявам се при приключване на сделката до седмица да ми бъдат предоставени документите, а ние с Хабсбург да седнем и да решим струва ли си да влизаме в Пресгрупата. Вярно е, че това е моето огромно желание, но ако се окаже, че “Труд” е черна дупка, ще е безсмислено.

- Кога ще пресечете финала на сагата за сделката на “Медийна група България”?

- Нямам официална информация. Предполагам, в рамките на седмица да паднат запорите на Огнян Донев и Любомир Павлов и ще се финализира сделката.

Оригинална публикация 

Би Ти Ви бавно наваксва аудитория

в. Труд, Второ издание | Соня СПАСОВА | 18.01.2013

Би Ти Ви е загубила до 300 000 зрители в най-гледаното време от януари 2012 г. досега, сочат данни на ГАРБ.

В т.нар. праймтайм през януари 2012 г. медията е била гледана средно от над 1,21 млн. души, показват данните на агенция ГАРБ. По онова време зрителите въздишаха по последните епизоди на сагата с Али Ръза в "Листопад" и точно навлизаха в сюжета на друга турска драма – "Пепел от рози".
Според данните на ГАРБ на 7 януари т.г., понеделник, аудиторията на Би Ти Ви между 19 и 23 ч е била средно от 900 000 души. По това време Би Ти Ви излъчва новините, турската продукция "Времето лети" и половината от "Шоуто на Слави". На следващия понеделник, 14 януари, аудиторията на Би Ти Ви в т.нар. праймтайм се е покачила и е минала 1 млн. души. Увеличение има не само сред хората, които гледат медията чрез сателитен доставчик, но и сред аудиторията, която приема Би Ти Ви по друг начин, отчитат данните от ГАРБ.
Вече две седмици каналите на "Би Ти Ви медия груп" не се излъчват от "Булсатком", който по неофициални данни има 750 000 абонати, сред които е и премиерът Бойко Борисов.
"Имаше спад на аудиторията, което е нормално, но междувременно нашите зрители се ориентираха към алтернативни начини на приемане на сигнала, което води до постепенно подобряване на резултата, казаха от Би Ти Ви на въпрос на "Труд" как се променя публиката им след старта на кризата.
Според телевизията голяма част от абонатите на "Булсатком" са започнали да гледат Би Ти Ви ефирно.
"Имаме информация, че много домакинства се ориентират към смяна на доставчика поради липсата на достъп до каналите на Би Ти Ви", добавиха от медията. Тези сигнали се потвърждавали и от тяхно експресно количествено телефонно изследване на "Маркет Линкс".
Според резултатите от проучването не малка част от абонатите на сателитния оператор декларират, че търсят алтернатива за приемане на сигнала на каналите от групата на Би Ти Ви. Оттам обясниха, че интересът към телевизията се повишил и заради старта на новия им сериал "Огледален свят", чиято рекламна кампания тръгнала отдавна.
Между 7 и 14 януари се отчита леко намаление и на аудиторията на основните конкуренти на Би Ти Ви -Нова и БНТ (вит таблицата горе).
В същото време Би Ти Ви Комеди, която се приема само по кабелен или сателитен път, е повишила аудиторията си. На 7 януари средно 21 000 души са се забавлявали с комедиите "Лепнат за теб" и "Приятели", докато седмица по-късно те вече са били почти 36 000 души.
От "Булсатком" обявиха, че абонатите им са платили таксите си за януари и на практика в момента точни данни за това колко хора се отказват от техните услуги няма. Обобщена статистика ще има след 10 февруари. За нас всеки клиент е важен, защото сме се борили за него и защото правим легален бизнес, казаха от оператора. Седмица след спирането на сигнала на Би Ти Ви, в интервю за "Труд" съсобственикът на сателитния доставчик Пламен Генчев обяви, че отказалите се абонати са около 300 души.
В същото време вчера от Комисията за защита на конкуренцията обявиха, че са образували производство по сигнал на сателитния оператор срещу Би Ти Ви за злоупотреба с монополно положение.
Най-добрите постижения на Би Ти Ви през миналата година в най-гледаното време са били през март, когато аудиторията е минавала 1,3 млн. души, показват данните на агенция ГАРБ.
Есенният сезон обаче явно беше времето на Нова, защото през октомври, ноември и декември хората, избрали да се забавляват с нейния праймтайм, постепенно се увеличават и стават половин милион българи. Тогава обаче вървяха "ВИП брадър" и "Биг брадър ол старс". За сравнение, през януари 2012 г. Нова е имала средно по 377 000 души пред екрана между 19 и 23 ч. През последните 12 месеца разликата между рейтингите на новините на Нова и на Би Ти Ви се стопяваше, като през изминалата седмица дори ги минавахме, казаха от втората частна национална тв вчера.
"Черешката на тортата" за 2012 г. за БНТ пък е била през юни, когато вървеше Европейското първенство по футбол. Тогава в най-гледаното време пред екрана на държавната телевизия са сядали средно по 359 000 души. За сравнение, през януари м.г. медията е привличала по 222 000 души в праймтайм.

Стр. 19

Петя Славова вече е собственик на “24 часа”

в. Дума | 10.01.2013

С административни хватки "Инвестбанк", оглавявана от Петя Славова, успя тихомълком да придобие собствеността върху "Медийна група България Холдинг", под чиято шапка са вестниците "24 часа" и "Труд", съобщи "Галерия". На 21 декември, в последния работен ден на 2012 г., "Инвестбанк" и медийната група, представлявана от Любомир Павлов и Венелина Гочева, сключват договор, с който банката отпуска на медийната група кредит в размер на 15 млн. евро. По този начин Славова изкупува дълга на вестникарското издателство към "Уникредит Булбанк" срещу залог от дружествените дялове на "Медийна група България холдинг" в изданията на холдинга. Според договора "Инвестбанк" получава право върху настоящи и бъдещи вземания по сключени договори от и над 100 хил. лв.
До схемата за промяна на собствеността се стигна след поредица от скандали, свързани с бившите издания на ВАЦ. Любомир Павлов и Огнян Донев влязоха в остри пререкания с бившия си съдружник Христо Грозев, който дори наложи временен запор върху собствеността на издателската група. Заваляха поредица дела около неизясненото преразпределение на дяловете в медийната група. Разследване за пране на пари срещу Донев и Павлов, инициирано от материали в конкурентни медии, доведе до запориране на имотите им. Появиха се и информации, че премиерът Бойко Борисов се е срещнал с бизнесмените и ги е убедил да се откажат от медийния бизнес. Бившата главна редакторка на "24 часа" Венелина Гочева стана изпълнителен директор на холдинга, а в изданията на "Труд" и "24 часа" започна поредната вълна съкращения и рокади в ръководните постове.

Стр. 4 

Весела Димова, директор “Продажби” в “Би Ти Ви медиа груп”: Печелим реклама с добра програма

в. Труд | 09.01.2013

- Госпожо Димова, как кризата с "Булсатком" ще се отрази на развитието на "Би Ти Ви медиа груп"?
- Смятам, че това не е битка само на Би Ти Ви, но и на целия тв пазар. Като най-голямата и отговорна медия в България, върху нас се пада и тежестта за отстояване на интереса на зрителя. Дълги години бяхме потърпевши от наложеното ни статукво, но във време на криза не можем да толерираме част от разпространителите да укриват абонати, особено когато по-малко от 20% от приходите от абонатите се инвестират в тв съдържание. Именно съдържанието е това, за което абонатите плащат такса. Вярвам, че в дългосрочен план успешният изход от тази криза ще бъде ползотворен най-вече за зрителите и българските творци в областта на тв производството. Очакваме не само за нас, но и за всички телевизии тази битка да доведе до положителен развой и се радваме, че голяма част от операторите у нас осъзнават това.
- Ако се приемат вашите нови условия, ще повишите пазарната стойност на медийната група. Тя продава ли се?
- Спорът няма нищо общо с намеренията на собствениците на която и да било медия, а е въпрос на установяване на работещ пазарен механизъм. Не случайно тези дни АБРО излезе с общо становище по темата на своите членове. Това означава ли, че всички телевизии се продават?
- С кои оператори имате нови договори и всички ли приеха новите ви условия и повишени цени?
- Договорите ни с доставчиците почти в цялата страна са автоматично подновени или успешно преподписани. Едва 10% от договорите в момента се предоговарят. 
- Какво става с "Евроком-Царевец" и „Телекабел"-Пазарджик, които не излъчват Би Ти Ви? 
- И с двата оператора текат активни преговори. 
- Има ли други оператори, с които нямате договори и които в момента не излъчват Би Ти Ви и другите ви канали?
-
 Да, има такива. Те са приблизително 10% от съществуващите договори.
Защо не пристъпихте към решение в съда в случая с "Булсатком"?
- Вече пратихме сигнал за проблемите на сектора на КЗК и КРС и на компетентните органи на изпълнителната и законодателната власт.
Бяхме толерантни към "Булсатком" и ги изчаквахме да изчистят задълженията си, но те до последно не предприеха съответните действия. Спорът няма как да не е публичен и да не рефлектира върху абонатите, когато "Булсатком" събира приходите на зрителите с предплата за всеки месец, но ги лишава от услугата, като не заплаща правата. 
Твърдите, че "Булсатком" крие абонати. Колко е официалният им брой, обявен пред вас и колко смятате, че е реално?
- Твърденията ни за броя на абонатите се основават на проучването на АБРО, а декларираните от "Булсатком" данни в преговорите ни са конфиденциални. Със сумите, задържани от "Булсатком" от укритите абонати, можехме да произведем този сезон най-малко два нови сериала.
- Защо не предлагате варианти за операторите, в които да изключите канали като Би Ти Ви лейди от пакета си, след като каналът дори не присъства в челната десетка на най-гледаните телевизии?
- Каналите ни се предлагат и самостоятелно, и в пакет. Това е обичайна търговска практика, която "Булсатком" и другите оператори също прилагат, но абонатите на доставчиците нямат думата за избора на канали и начина, по който операторите ги пакетират в мрежата си. Последното дава възможност на оператора да упражнява натиск върху телевизиите, а в същото време не е задължен по никакъв начин да удовлетвори желанията на абонатите. Така операторът има възможност да подбере онези канали, които удовлетворяват само личния му финансов интерес.
- Каква част от приходите от оператори, които получавате, влагате в собствена продукция?
- Абсолютно всички, но те са крайно недостатъчни. Под 20% от приходите на операторите от таксите на зрителите се отделят за телевизиите. За сравнение, в другите страни платформените оператори отделят за съдържание близо между 30% и 40% от приходите от абонати. В България не само че официалният дял от приходите е много малък, но и допълнително се задържат средства от укрити абонати. Този модел на работа обрича развитието на подобни телевизии в бъдеще.
Имате ли планове за пускането на нов нишов канал и какъв?
- Проучванията ни установиха, че пазарът има нужда от най-малко един нов нишов канал. За съжаление, без промяна на модела на работа между телевизията и "Булсатком", стартът на нов канал, независимо от тематиката му, е крайно рискован.
- Установихте ли промяна в аудиторията си за последната седмица, откакто Би Ти Ви не се разпространява в мрежата на "Булсатком"?
- Пипълметричната агенция отчита промяна в резултатите, но тази разлика не е драстична. Това е така, защото в панела на ГАРБ участват както зрители, които гледат ефирно, така и абонати на всички останали кабелни и сателитни оператори в страната.
- Имате ли проблеми с рекламодателите заради това?
- Успеваемостта на планирането на кампаниите на рекламодателите  е 100% гарантирана благодарение на политиката за продаване на ефирно време на база рейтинг точки. От друга страна, абонатите на "Булсатком", които нямат достъп до каналите на Би Ти Ви, масово се възползват от алтернативата за приемане на ефирния канал по аналогов път, или предприемат мерки за смяна на оператора.
- Какви промени се наложиха в стратегията ви за привличане на рекламодатели след спора? 
- От основен интерес за рекламодателите е новото ни много силно програмно съдържание. Предстои стартът на новия ни сериал "Фамилията", втори сезон на "Гласът на България", нови предавания през уикенда, подготвяме и съвсем нов за зрителите комедиен формат, изключително успешен риалити формат… 
- От "Булсатком" смятат, че искате да прехвърлите тежестта на цифровизацията върху тях, как ще го коментирате? 
- Това е неоснователно и нелогично.
 
Стр. 21 

Прессекретарят на Плевнелиев със “Златен скункс” заради гафа с Колорадо

www.trud.bg | 08.01.2013

Прессекретарят на президента се сдоби със „Златния скункс" на „Господари на ефира", става ясно от сайта на предаването.
Поводът статуетката да се озове в ръцете на Мария Иванова е гафът със снимката на Скалистите планини в Колорадо по време на първото Новогодишно обръщение на Росен Плевнелиев като президент.
Прессекретарят на президента Мария Иванова прие „скункса" и изрази съжаление за допуснатата нелепа грешка, която засенчи иновативното обръщение на държавния глава.

Оригинална публикация

Закриват “Труд” и “24 часа” в Пловдив, Варна и Бургас

Varnapress.net I 27.09.2012

Регионалните издания на “Труд” и “24 часа” в Пловдив, Варна и Бургас от понеделник няма да се печатат. Последният брой на местните вестници в съответно втория, третия и четвъртия по големина български градове ще бъде подготвен в четвъртък и ще се разпространява на следващия ден.
Схемата предвижда регионалните дирекции да се трансформират в кореспондентски бюра, обслужвани от двама журналисти. Не е ясно дали ще има щатен фоторепортер или ще се работи на хонорар. Дописките ще бъдат публикувани в централното издание, но няма да има местни подлистници. Съкращенията се налагали по финансови причини.
Притурките бяха създадени през 1998 г., когато немската WAZ купи двата най-големи тогава български вестника – “Труд” и “24 часа”. Още от самото начало изданията се правеха от шест отделни екипа – по два в Бургас, Варна и Пловдив. През 2009 г. бяха закрити половината регионални редакции – в Бургас и Пловдив останаха екипите, правещи до този момент притурката за “24 часа”, а във Варна – на “Труд”. От закритите местни медии останаха по двама кореспонденти за съответния централен вестник.
Сътресенията в двата ежедневника започнаха след като WAZ ги продаде на “Медийна група България Холдинг” на Любомир Павлов и Огнян Донев. След скандал от оперативното ръководство на вестниците бяха отстранени дългогодишните им главни редактори Тошо Тошев и Венелина Гочева. Наскоро Любомир Павлов се оттегли от прякото ръководство на холдинга и неговото място бе заето от Венелина Гочева. /Димана ТОДОРОВА, БЛИЦ

Оригинална публикация

 

Лабораторията за медиен мониторинг на фондация Медийна демокрация представи своя анализ на поведението на медиите

БНР, 12+3 | 25.06.2012

Лабораторията за медиен мониторинг на фондация Медийна демокрация представи своя анализ на поведението на медиите. Става дума за анализ на медийната среда през последните 5 месеца. Ключовите въпроси в изследването са защо медиите продължават да губят свободата си, как изданията на основните участници в медийните войни пишат за премиера и правителството и кой е политикът №1 по брой публикации в пресата, то за това мисля, че няма нужда от изследване специално, че да разберете кой е политикът №1 по брой публикации в пресата. Но ето сега – репортажа на Светослава Кузманова.
Репортер: Че премиера Бойко Борисов е най-споменавания политик в медиите през последните 5 месеца едва ли е изненада за когото и да било. Той е може би най-споменавания в последните няколко години. Разликата обаче между неговото първо място и всички останали е станала толкова голяма, че :
Орлин Спасов: Бойко Борисов от началото на тази година присъства в наблюдаваните медии 4 пъти повече в количествено отношение от президента Росен Плевнелиев и така продължава много силно да доминира информационното пространство.
Репортер: Казва доц. Орлин Спасов от СУ, който е изп.директор на Фондация Медийна демокрация и ръководител на екипа, провел изследването. А то е на базата на пет вестника и едно онлайн издание. "24 часа", "Труд", "Телеграф", "Стандарт", "Сега", "Преса" и "Дневник". Повече от 30 000 са публикациите в тези медии, на чиято основа е анализа, а самото изследване е проведено в периода януари – май. И още от доц. Спасов.
Орлин Спасов: Бойко Борисов остава абсолютен лидер в дефинирането на това какво да се счита за важно в българското информационно пространство. Бойко Борисов до голяма степен е иззел инициативата и продължава доста лично да изговаря и формира поведението и отношението на партията си към ключови събития от дневния ред на страната. Той е централния, основен говорител на партията и там различаваме малко други хора, които изразяват отношение. Почти всички наблюдавани издания, с изключение на в. "Сега" имат подчертано позитивно отношение към премиера през този период от началото на тази година.
Репортер: И все пак – най-позитивен сред позитивните е в. "Телеграф". Изследването отчита, че той е най-близък до властта, защото най-положително отразява работата на кабинета. Но освен към Борисов, "Телеграф" ласкае и ДПС и в частност Ахмед Доган. За това, според Спасов, ако някой говори за коалиция между ГЕРБ и ДПС, то тя вече се е случила на страниците на това издание. Освен това:
Орлин Спасов: Може да се направи извода, че воюващите помежду си пресгрупи, едни събития, на които ставаме свидетели през последните месеци, всички тези пресгрупи без изключение, независимо от това, че воюват помежду си, пишат позитивно за премиера. Ето защо може да се каже, че битките им помежду им са в някаква форма битки за спечелване на благосклонното отношение на Бойко Борисов и сякаш медиите очакват изхода от битките помежду им да бъде решен еднолично от премиера и за това, както казах, почти без никакво изключение те пишат позитивно за него.
Репортер: Според Спасов, медиите помпат рейтинг и работят като PR-и на ключови фигури от политиката. В изследването е интересен образа на председателя на парламента Цецка Цачева. В медиите, присъствието ѝ е маргинално, твърди Николета Даскалова.
Николета Даскалова: Тя е с един медиен образ на политик с представителна функция и с колоритни лични качества. Разбираме, че отказва цигарите и край – фурор. Купува подарък на майка си. Този образ се поддържа най-вече от уеб изданията на печатните медии. Доминиращото отношение е позитивно. Медийния рейтинг на политическите лидери показва фаворизиране на представителите на властта, категорично при премиера Борисов и президента Плевнелиев и ограничено при председателя на НС Цецка Цачева. Сергей Станишев е опозиционния лидер с най-благоприятно медийно отразяване до този момент. А налице е негативен медиен контекст за останалите представители на опозицията.