Инвестбанк и Венелина Гочева са новите кредитори на “Медийна група България”

Capital.bg I 4.12.2012

Бившият главен редактор на "24 часа" става управител на дружеството

След половин година затишие в "Медийна група България холдинг" – фирмата издател на всекидневниците "Труд" и "24 часа" започнаха промени.

Кредиторът, в който е заложен целият холдинг – Уникредит Булбанк е прехвърлил заема от 10 млн. евро на "Инвестбанк", а бившият главен редактор на "24 часа" Венелина Гочева е официално вписана като управител. Освен това миналата седмица частен съдебен изпълнител е вдигнал запора, които имаше над дяловете на Любомир Павлов в холдинга заради негов дълг към друг издател – Недялко Недялков. Всичко това става ясно от справка в Търговския регистър.

От имотния регистър разбираме, че през септември фирмата Венелина Гочева "Нюз Про" ООД е дала заем от 11.7 млн. лв. на "Медийна група България холдинг" срещу ипотеката на сградата на полиграфическия комбинат и земята под него. По неофициална информация усвоената част от кредита е била само 1 млн. лв. На 15 ноември "Нюз Про" прави второ вписване в регистъра на ипотека, този път срещу заем от 1.7 млн. лв.

Тези маневри показват, че явно има подготовка за прехвърляне на собствеността на "Медийна група България холдинг", където съдружници към момента са бизнесмените Огнян Донев и Любомир Павлов (с общо 83%). Фирмата "БГ Принтмедия" има 17%. В това дружество 47% са на Любомир Павлов, а останалите 53% се държат от австрийското "БГ Приватинвест Гмбх", в което акционери са Христо Грозев и Карл Хабсбург.

Фактическото прехвърляне на дяловете на Донев и Павлов ще може да се случи чак когато над тях бъде вдигнат запора, който беше наложен по искане на прокуратурата заради разследването за пране на пари, по което двамата са обвиняеми.

В началото на лятото кръг от магистрати, и бивши колеги на депутата от ДПС Делян Пеевски (чиято майка държи медийната група, издаваща вестниците Телеграф, Монитор, Политика и Уикенд) организираха наказателно преследване срещу Павлов и Донев. Именно по това досъдебно производство са запорирани дяловете им в холдинга.

Междувременно върху дяловете на Павлов беше наложен и друг запор – заради негов дълг от 1 млн. евро към друг издател – Недялко Недялков. Този запор е бил вдигнат миналата седмица. Недялков беше съдружник с Павлов в жълтия всекидневник България Днес, но в последствие се оттегли, за да създаде интернет сайта Пик БГ.

Любомир Павлов не вдигаше мобилния телефон, а неговата секретарка каза, че ще предаде за обаждането. Същото заяви и секретарката на Венелина Гочева. Председателят на Надзорния съвет на Инвестбанк Петя Славова не отговаряше на мобилния си телефон, а PR на банката Маргарита Атанасова каза, че ще може да отговори след редакционното приключване на броя. От Булбанк заявиха, че не коментират отношения с клиенти.

Новата банка

Промяна наскоро имаше и около новия кредитор. През лятото капиталът на "Инвестбанк" беше увеличен, след като бизнесменът от Оман Адил Саид Ахмед ал Шанфари придоби 29 761 905 акции с право на глас (около 25% от банката.) Преди три години друг инвеститор от Оман влезе и в Корпоративна търговска банка на Цветан Василев, като придоби 30%.

Оригинална публикация 

Конфликт между съдружниците в “Труд” и “24 часа”

www.capital.bg I Росен БОСЕВ, Иван МИХАЛЕВ I 29.03.2011

Търговският регистър стана арена на спор между Христо Грозев и Любомир Павлов

Собствениците на най-голямата вестникарска група в България са в открит конфликт. Това става ясно от документи, публикувани в Търговския регистър. От тях разбираме, че 83% от "Медийна група България холдинг" (фирмата, която притежава вестниците "Труд", "24 часа", "168 часа" и още няколко издания) са били прехвърлени на името на Огнян Донев и Любомир Павлов.

Сделката е станала без знанието на другия партньор в проекта – регистрираната в Австрия фирма "БГ Приватинвест" ГмбХ, която доскоро държеше 53% от пресгрупата. Научавайки за извършената продажба, представителят на фирмата Христо Грозев е поискал на следващия ден да се блокират всякакви вписвания по фирмената партида на пресгрупата до изясняване на обстоятелствата.

От справка в партидата на "Медийна група България холдинг" в Търговския регистър виждаме, че в от края на миналата седмица са правени шест различни искания за промени в дружествената регистрация. Повечето от тях са отклонение от нормалните търговски практики.

Прехвърлянето на дяловете е станало на 27 март, неделя, и е било заверено от нотариус Вяра Янева. "Капитал" се обади в кантората на нотариус Янева и от там казаха, че не работят през уикенда. Възможностите при това положение са две – или заверката й е неистинска или тя е направила изключение и е работила в почивния ден.

Друг интересен момент е, че в един и същи ден "БГ Принтмедия" (представлявано от Любомир Павлов) продава на Огнян Донев и след това веднага Огнян Донев продава обратно на Любомир Павлов част от прехвърления дял, вместо да стане в една стъпка. Така се заобикаля забраната за договаряне сам със себе си по чл. 38 от Закона за задълженията и договорите. Внимание буди и фактът, че "БГ Принтмедия" уж е представлявано от Любомир Павлов и Христо Грозев, обаче нотариалната заверка е само на Любомир Павлов и Огнян Донев.

Медийната група, включваща "24 часа" и "Труд", беше купена в края на миналата година от консорциум, в който участваха български, австрийски и германски инвеститори. Водещ инвеститор в консорциума с 53% от акциите беше австрийското дружество "БГ Приватинвест" ГмбХ, собственост на три физически лица – австриеца Карл Хабсбург, германеца Даниел Руц и българина Христо Грозев. Останалите 47% бяха собственост на Любомир Павлов, който при подписването на сделката обяви, че предстои да прехвърли част от своя дял на партньора си Огнян Донев, мажоритарен собственик на "Софарма". Справка в австрийския търговски регистър от вчера показа, че германецът Даниел Руц е излязъл от "БГ Приватинвест" и в момента Хабсбург и Грозев имат по 50 дяла.

Снимка: Георги Кожухаров

"Капитал" ще следи темата. Подробности очаквайте в съботния брой на вестника.

Оригинална публикация

“Пещера” АД купува “Труд” и “24 часа”?

Биволъ I 25.03.2011

Австрийската фирма BG Privatinvest GmbH, мажоритарен собственик с 53% в "БГ Принтмедия ООД", издател на вестниците Труд и 24 часа, възнамерява да продаде дела си на собствениците на Винпром "Пещера", съобщиха надеждни източници на Биволъ.

Сделката за вестниците беше реализирана в края на 2010 след като германският издател ВАЦ реши да ги продаде "БГ Принтмедия ООД", в която освен BG Privatinvest GmbH участват българите Огнян Донев и Любомир Павлов.

Разследване на Биволъ показа, че съсобствениците на BG Privatinvest GmbH са Карл Хабсбург-Лотринген, германският гражданин Даниел Руц, който живее в Лондон и българинът Христо Грозев. За управители на фирмата са посочени Хабсбург и Руц.

Те са регистрирали BG Privatinvest GmbH на 03.12.2010 като няколко дни по-рано са внесли капитал от 17000 евро. Това е половината от минималния капитал от 35000 евро за регистрация на дружество с ограничена отговорност в Австрия.

Друг любопитен факт е, че вписването на придобиването на дял в "БГ Принтмедия ООД" от BG Privatinvest GmbH е станало съмнително бързо за България – само за 3 дни. (11.12.2010 - 14.12.2010). На същата дата, 14.12 са вписани промени в дружествени дялове за фирми, които са подали заявления преди около 30 дни.

Биволъ установи също така индиректна свързаност на съсобствениците в "БГ Принтмедия ООД"  с Борислав Дионисиев, почетен консул на Малдивите у нас, член на "Български Бизнес Клуб Възраждане", споменат и в доклада за организираната престъпност на посланик Пардю.

"Пещаците"

Името на бъдещия съсобственик на бившите вацовски вестници "Пещера" АД е известно и от няколко корупционни скандала от недалечното минало. Според изтекли в медиите СРС-та, бившият зам.-директор на ГДБОП Иван Иванов-Рилски е осъществявал чадър над "Пещера" АД за производство и пласмент на алкохол с фалшиви бандероли. В разговорите той ги нарича "Пещаците" Срещу услугите си той се договаря със собственика на винпрома Атанас Петров за подкуп – пушка и лаптоп за дъщеря си.

Властовият чадър над "Пещера" АД по времето на Тройната коалиция е опънат със съдействието на високопоставени фигури в държавата: министъра на вътрешните работи Румен Петков и гл. комисар Валентин Петров, както показва докладът на Комисията по вътрешна сигурност, пред която показания дава бившият шеф на ГДБОП и сегашен шеф на Агенция Митници Ваньо Танов:

Из доклада на Комисията: 

2.1.1.3. Твърдения за контакти на ген. Валентин Петров с обект по разработка Георги Самуилов по линия контрабанда на горива.Твърди се, че след проведената среща Самуилов е предупредил лица от алкохолния бизнес в Пещера, че имат проблеми. Информацията е докладвана на Министъра на вътрешните работи. Няколко дена след доклада, Министърът на вътрешните работи е казал на Танов, че самият той (министъра) е разпоредил срещата.

Цитат: „в същия този ден 31 мисля, че към 13,30 часа отново има обаждане към ген. Валентин Петров от водения на разработка Георги Самуилов по линия на контрабанда на гориво. Провеждат среща, не знам къде е проведена срещата, но след тази среща Самуилов се обажда на лице от Пещера, Пещера разбирайте алкохолния бизнес Пещера и му съобщава …….не мога да си спомня в пряка реч, че има проблеми…..”. …….не мога да си спомня в пряка реч, че има проблеми.и мисля, че имаше последващ разговор, в който той казва, че ще си реши проблемите чрез, не мога да си спомня имена, но по-добре да се видят тези съобщения….”. „тази информация аз я докладвах на министъра на вътрешните работи. След няколко дена той ми каза, че му е разпоредил да направи тази среща”.

От доклада става ясно също, че служители на Пещера АД са оказвали натиск и са отправяли заплахи към оперативните работници, които са водили разработката срещу тях.

Из доклада на Комисията:

2.1.1.15. Валентин Петров е направил опит да укрие справка относно документирани нерагламентирани негови контакти с разработвани обекти от гр. Пещера, изготвена от НСБОП.

Цитат: „А въпросният Тони Странджев, аз смятам, за какво беше отстранен, защото, където ви казах за този огромния списък с всички разработки, лицето, което водеше разработката за Пещера, при него е дошъл друг служител от БОП и го предупредил, че човек от охраната на Пещера му е казал:

„Отиваш и казваш – не знам как се казваше момчето, казваш му, че знаем къде живееш, знаем къде работи жена му, къде са децата му и т.н. и че нещата срещу него ще бъдат жестоки….сега колко е вярно, колко не е ,но този от Пещера му казал: Ама той къде е тръгнал, той Валентин Петров знае за цялата работа. Той е тръгнал да се бори………”

Тези скандални факти потъват без никакви правни последствия за собствениците на винпрома. Това личи и от изказването на министъра на вътрешните работи Цветан Цветанов пред БНР от 13 април 2010 :

Цветан Цветанов: "И знаете ли какво ми каза бившият главен секретар Павлин Димитров? Вика: "г-н министър, когато имахме информация 2007 година за един от винзаводите за фалшиво количество, което започна една разработка, лично министърът ми се обади да каже, че това са наши хора, наши момчета и просто не е хубаво да правим нещо подобно." Като тогава главният секретар е казал "ама това е по разпореждане на прокуратурата, от една окръжна прокуратура". И нещата нали си представяте как са завършили в онзи момент по реализацията на тази операция за фалшивия алкохол? Просто всичко е архивирано, всичко е прекратено и няма достатъчно данни за образуване на някакво наказателно преследване".

 Други скандални сведения за "Пещаците" излизат от справка, разпространена от бившия главен секретар на МВР Цвятко Цветков. Справката е предназначена за Сергей Станишев и в нея се се прави "систематизиран хронологичен преглед" на конфликти между висши ръководители и оперативни работници в системата на МВР и отдел "Вътрешна сигурност" на Главна Дирекция Полиция.

Всъщност в тази справка се преразказват същите неща, които Ваньо Танов разказва пред Комисията по вътрешна сигурност, но с повече конкретни имена и съставомерни събития като даването на големи суми пари от страна на "Пещера" АД на Румен Петков и Валентин Петров.

В справката има и следната бележка:

Винпром "Пещера АД" е сред спонсорите и на миналогодишната кампания на ГЕРБ – 200 000 лв, връчени лично на Бойко Борисов от Антон Щерев, един от собствениците на фирмата. Връзката Щерев – Борисов е изградена с посредничеството на пловдивския бизнесмен Георги Гергов, близък приятел на Румен Петков.

Едвин Сугарев, който публикува справката в сайта си www.svobodata.com съобщава, че е бил удостоен с обаждане от "Пещера" АД и е получил "много добро предложение", за да я свали от сайта си. Той обаче не го направи.

Можем да прогнозираме, че ако сделката за продажбата на "БГ Принтмедия ООД" се осъществи и "Пещера" АД влезе във владение на мажоритарния дял на групата, редакторите на "Труд" и "24 часа" няма да бъдат изправени пред подобен морален избор.

Оригинална публикация

Кои са тези момчета?

сп. Тема | Светослав СПАСОВ, Калин ПЪРВАНОВ | 18.12.2010 

Авторитетните всекидневници "Труд" и "24 часа" минаха в ръцете на "медийни инвеститори", за чиито инвестиции не може да се каже почти нищо сигурно

Според новите собственици на вестниците "24 часа" и "Труд" в събирането им пръст е имала и случайността. Българинът Христо Грозев се срещнал с Карл Хабсбург пряк наследник на трона на Австро-Унгарската империя, ако тази държава все още съществуваше. От 2004 г. двамата работели заедно с Даниел Руц – инвестиционен банкер с богат опит в Централна и Източна Европа, който им помагал при купуването на нови медии. Самият Карл Хабсбург се запознал със ситуацията в България през 90-те години, бидейки "част от една българска делегация" в качеството си на евродепутат. Това му дало възможност да опознае медийната среда, а също и това "колко важно е да се постига плурализъм на мненията" в новите демокрации.
Когато решили да придобият изданията на ВАЦ у нас, тримата се огледали за български партньори. Първият човек, с когото се свързали, логично се оказал Любомир Павлов, с когото преди време преговаряли за придобиване на пакет от телевизионния му канал TV7 и който оставил у тях прекрасни впечатления със своите познания и професионализъм. Павлов пък довел своя приятел от детинството Огнян Донев – мажоритарен собственик на "Софарма" (фармацевтичният гигант бе приватизиран при управлението "Софиянски", за чийто идеолог бе считан тъкмо Павлов). Така се сглобила великолепната петорка която пое контрола върху двата най-големи всекидневника в България.
Че немската издателска компания "ВАЦ Медиа Груп" продава всичките си активи в България, съобщиха едновременно на 13 декември онлайн изданията на вестниците "Труд" и "24 часа". В сделката влизат още русенският всекидневник "Утро", седмичниците "168 часа,, "Седмичен Труд", "Всичко за семейството", "Здраве", "Български фермер", Доби фермер" и "Тук", списанията "Хай клуб", "Всичко за жената", Auto bild, Auto bild 4×4, "Имам имот", "Идеален дом", "Идеален дом декор", GEO и "Съвременник", печатницата на ВАЦ, както и фирмата за разпространение на печата "Стрела".
Купувачът "БГ Приватинвест медия" ООД е дъщерна фирма на базираното във Виена дружество "БГ Приватинвест ГмбХ". Учредители на "БГ Приватинвест ГмбХ" са австрийският гражданин Карл Хабсбург, живеещият в Лондон германец Даниел Руц и българинът Христо Грозев. Като партньори в покупката на "Труд" и "24 часа" тримата са привлекли председателя на Конфедерацията на работодателите и индустриалците в България (КРИБ) Огнян Донев u бившия шеф на Надзорния съвет на Общинска банка и екссобственик на телевизия TV7 Любомир Павлов. Миналата седмица австрийският вестник "Виртшафтсблат" съобщи за намеренията на Хабсбург да се включи 6 проект с печатни медии в България, цитирайки неговия пълномощник – адвокат Александър Грубер. Грубер отбелязва, че за сделката все още е рано да се говори в детайли, тъй като тя трябва да бъде разгледана и от Комисията за защита на конкуренцията в България. "Виртшафтсблат" все пак допълва, че "БГ Приватинвест ГмбХ" е била вписана в австрийския търговски регистър дни преди Хабсбург да заговори за намеренията си и че собствеността в нея е разпределена в съотношение 34 на сто за Христо Грозев и по 33% за Хабсбург и Руц. Все още обаче не е ясно кой по колко държи в българската фирма, която ще е собственикът на "Труд" и "24 часа". На пресконференция през седмицата петимата нови издатели се задоволиха да кажат, че групата от Австрия ще има по-голям дял от българските инвеститори и по-този начин ще притежава контрола над медиите
Така стълбовете на информацията в България "Труд" и "24 часа" минават в ръцете на "медийни инвеститори", за чиито инвестиции всъщност не се знае почти нищо. Според официалното съобщение хората, идващи от Австрия, "имат дълъг инвестиционен опит в медии в различни европейски страни, като в момента притежават електронни и печатни медии в Холандия". В сряда Грозев поясни, че там става дума за "едно от най-бързо развиващите си национални радиа" и за "едно от най-бързо развиващите се списания". По-кьсно пред "ТЕМА" той уточни, че говори за националната станция "100%NL" и за едноименното списание. В сайта на електронната медия, която представлява нещо като холандски еквивалент на "БГ радио", липсва каквато и да е информация за фирмата собственик и за органите на управление на радиото. Според холандската Уикипедия обаче "100%NL", което е в национален ефир от 2006-а, е изцяло в ръцете на финландската компания Mediasales Oy. В нейния сайт също няма данни потомъкът на последната династия, управлявала Австро-Унгария, или някой от неговите партньори да са акционери или представители на акционерите в "100%NL" .
Според друг холандски сайт радиото наистина е най-динамично развиващото се в Холандия с около 1 500 000 слушатели седмично. Въпреки това то все още е извън Топ 5 на най-рейтинговите радиомедии. В интернет пространството липсват каквито и да е други данни за инвестиции на Хабсбург, Руц или Грозев в електронни медии извън България. Що се отнася до месечното списание "100%NL" – според публикация на medianieuws.nl от миналата година идеята за него принадлежи на 35-годишна домакиня от град Волендам. През юни 2009-а тя я реализира с помощта на волендамска звукозаписна компания и на едноименното радио. И холандските журналисти обаче мълчат за участие в него на австрийския благородник, на германеца, живеещ в Лондон, или пък на Грозев.
Мистерията, която цари около инвестиционната дейност на тримата зад граница, вече даде основания на част от българските наблюдатели да се усъмнят, че те действително представляват само себе си в сделката с "Труд" и "24 часа".
Преди седмица австрийският вестник "Виртшафтсблат" съобщи, че интерес към "Труд" и "24 часа" са проявявали общо три компании. Знае се, че един от кандидатите е бил Спас Русев, който е участвал заедно с французина от български произход Владимир Моллов, работещ за "Ашет филипики". Като друг участник слуховете замесват "вечния заподозрян" Красимир Гергов.
Карл Хабсбург е роден на 11 януари 1961 година, пише в официалния му сайт. Като млад завършва училище за военни пилоти и работи като такъв. Следват политическа кариера в Консервативната християндемократическа партия и място в Европейския парламент в периода 1996-1999 г., след което се отдава на бизнес. За кратко е и водещ на тв играта Who is who no австрийската обществена телевизия ORF.
До 2008-а Христо Грозев беше директор по развитието на ирландската медийна Communicorp Group (в България собственик на БГ радио, Радио 1, Радио Нова и др). През 2004 г. компанията се сля с радиогрупата Metromedia International Inc. Името на Грозев се завъртя по-сериозно в публичното пространство в началото на 2009-а, когато бе консултант и кандидат за покупката на ВВТ и като консултант на Re:TV
За третия външен инвеститор – германеца Даниел Руц, засега се знае най-малко. В официалното съобщение за него пише единствено, че живее в Лондон и че вече има няколко успешни медийни проекта. Какви са те – колегите му и публично достъпната информация мълчат.
Хабсбург, Руц и Грозев се замесват за пръв път в сделка от подобен мащаб у нас, но на местния медиен пазар те съвсем не са perfect strangers. Миналата година друга тяхна фирма – Stevia communications, направи опит да купи 50% от кабелната информационна телевизия "Европа". Тримата трябваше да откупят дела на създателя й Емил Стоянов, в момента евродепутат от ГЕРБ. Според Грозев обаче до покупко-продажба не се е стигнало, защото на "Европа" несправедливо бил отказан ефир (през юни 2009-а Комисията за регулиране на съобщенията избра кабелният канал да започне да се разпространява ефирно над градовете Бургас и Стара Загора, но по-късно "Европа" изненадващо се отказа от двете предоставени й честоти).
Новите собственици на "Труд" и "24 часа" няма да сменят заглавията на изданията и екипите, нито да закриват вестници и списания или да се месят в редакционната политика, съобщи управителят на "БГ Приватинвест" Христо Грозев. Основните им усилия щели да бъдат към разширяване на рекламата и развитието на двете марки в интернет.
"Именно качествата на изданията – като обективност и независимост и на екипите, утвърдените марки "Труд" и "24 часа" привлякоха интереса ни, затова няма причина да ги променяме", обобщи ситуацията Грозев. Освен придобитите издания като пример за високи стандарти в българската журналистика той посочи "Икономедия" (издател на вестниците "Капитал" и "Дневник"), където основен съакционер е бившият председател на работодателите от КРИБ Иво Прокопиев. Относно редакционната политика на "24 часа" и "Труд" Грозев посочи, че единствено ще настояват за още по-високи журналистически стандарти и за недопускане на популшъм който въздейства спрямо "слабите, да ги наречем така – непривилегированите слоеве от населението". Какво разбират под популшъм новите собственици, тепърва ще проличи. Но е факт, че изданията се приближават още повече до работодателските среди.
В началото на пресконференцията Грозев съобщи, че при запознанството на новите собственици с българския им партньор Огнян Донев те дори не знаели, че собственикът на "Софарма" отскоро е и председател на КРИБ. По-късно обаче Грозев изпусна репликата, че във всички други страни партньорите му са постигали успехи "чрез привличането на индустриални и секторни организации". Новите български съсобственици бяха запитани и дали не се опасяват, че инвестицията им може да се окаже като купуването на фабрика на 9 септември 1944 година? "Що се касае до фабриките, една повече или по-малко няма значение", гласеше лаконичният отговор на Огнян Донев.

Стр. 18, 19

Кой е новият собственик

в. Дневник, Компании & Финанси | 15.12.2010

"БГ принтмедия" ООД е създадена през август тази година. Според Търговския регистър в момента съдружници във фирмата са австрийската "БГ приватинвест" (с дял за 53 лв.) и Любомир Павлов (с дял от 47 лв.). Последният е и управител на "БГ принтмедия" заедно с Христо Грозев. При създаването на дружеството то е било собственост изцяло на Павлов. Той е притежавал дялове лично и чрез компанията си "Финансова консултантска компания" ЕООД. През октомври 2010 г. става прехвърляне на дялове. Тогава мажоритарен пакет в "БГ принтмедия" придобива "БГ приватинвест". Според извлечение от фирмените документи на "БГ приватинвест", направено от Първи търговски съд във Виена и приложено в българския търговски регистър, капиталът на фирмата е 35 000 евро. От него по 11 550 евро притежават Даниел Руц и Карл Хабсбург, а Христо Грозев държи 11 900 евро.
Според публикации в пресата тримата са партньори и в медийната група Altelys, чиито интереси са основно в проекти в Източна Европа, но притежава електронни и печатни медии в Холандия. А Altelys е собственик на дружеството "Стевиа комюникейшънс" (Stevia Communications), което през юни 2009 г. беше обявено като новия съсобственик в новинарската телевизия "Европа". Тогава Емил Стоянов (настоящ евродепутат от ГЕРБ) съобщи, че "Стевиа" ще придобие 50%. Той не назова цена, а само намерения на австрийската компания за инвестиции. Справка в Търговския регистър вчера показа, че сделката явно не е финализирана, защото информация за нов съсобственик не е отразена във фирмените документи нито на "Телевизия Европа" АД, нито в дружеството-шапка "Бета 1" АД. Отбелязано е само напускането на Стоянов. "Стевиа комюникейшънс" фигурира единствено в регистрацията на медия агенция "Агента ИК", в която притежава 50%. Другият съдружник във фирмата е Десислава Тодорова-Олованова (която има участие в други рекламни и PR агенции). Според документите в това дело Карл Хабсбург притежава и управлява "Стевиа".
За германеца Даниел Руц публично известно е, че е финансов експерт и живее в Лондон. Българският им партньор Христо Грозев е бивш директор по развитието на ирландската медийна Communicorp Group (тя притежава у нас "БГ радио", "Радио 1", радио и телевизия City и други). Той живее във Виена, но през последните две години беше консултант по няколко медийни проекта в България. На ВВТ в началото на 2009 г. (включително преговаряше за покупката й от името на инвеститор), на Re:TV, а според запознати от името на настоящите си партньори е преговарял и за покупката на ТВ7. Не е ясно дали се познава с Любомир Павлов покрай тази телевизия или по-отдавна. В началото на 2009 г. Павлов продаде ТВ7, като консултант по сделката беше Ирена Кръстева, собственик на "Нова българска медийна група". Тогава беше обявено, че консултантът поема и оперативното управление на медиите. Заедно с ТВ7 Павлов продаде и вестник "Експрес". Медийните интереси на бившия банкер и близък приятел на Стефан Софиянски са по-стари – още от зората на прехода той става председател на издателския синдикат на вестник "Демокрация". През 1993 г. създава радио "Експрес" и започва да издава и едноименния вестник. В края на 2005 г. влиза в тв бизнеса с ТВ7, две години по-късно възражда и всекидневника "Експрес". В края на ноември "Капитал" съобщи, че Павлов е консултант на бъдещия нов собственик на ITV Partners, "Сателайт БГ". Компанията е поканена да стабилизира сателитната телевизия от кредитора й Уникредит Булбанк, който я обяви за продажба заради дълг от 16.5 млн. евро. "Сателайт БГ" е 90% собственост и се управлява от Иван Ханджиев – член на борда на дружеството на Павлов "Деница имоти". Огнян Донев, чиято форма на участие все още не е официално известна, е сред най-големите български предприемачи. Той има дялови участия или присъства в управлението на около 40 фирми. Сред тях са фармацевтичните компании "Софарма", "Унифарм", "Българска роза Севтополис", дистрибуторът на лекарства "Софарма трейдинг", холдингът "Доверие". През ноември Донев беше избран за председател на Конфедерацията на работодателите и индустриалците (КРИБ) – най-голямата работодателска организация в страната.

Стр. 1

„Труд” и „24 часа” с нови собственици

www.trud.bg I 14.12.2010

"ВАЦ Медиа Груп" и "БГ Приватинвест" обявиха, че са подписали споразумение за продажба на всички активи на германската медийна група в България. Купувач на медийните активи на ВАЦ е дъщерна фирма на базираното във Виена дружество "БГ Приватинвест ГмбХ".

Обект на продажбата са водещите вестници "24 часа", "Труд" и "168 часа", както и списанията на прес-групата. Сред активите ще бъдат и печатницата на прес-групата и фирмата за разпространение "Стрела".

"Приватинвест ГмбХ" е австрийско дружество с предмет на дейност медийни инвестиции в България, учредители на което са Карл Хабсбург, Даниел Руц и Христо Грозев. Тримата имат дълъг инвестиционен опит в медии в различни европейски страни, като в момента притежават електронни и печатни медии в Холандия. За настоящата инвестиция са привлекли и местни партньори – Огнян Донев и Любомир Павлов (виж снимки на новите собственици в галерията).

ВАЦ навлезе в България чрез покупката през 1997 година на водещите вестници "Труд" и "24 часа".

„От няколко години имаме желание да навлезем на пазара на сериозните медии в България", каза Карл Хабсбург, управител на БГ Приватинвест. Считаме, че независими и свободни медии са особено важни за една демокрация и вярваме, че можем да изиграем своята роля – като стратегически инвеститори със значителен медиен опит в централна и източна Еропа – за гарантиране на медийния плурализъм в България.. Особено се радваме, че имаме възможност да придобием именно прес-групата на ВАЦ в България, която включва знакови заглавия като "24 Часа", "Труд" и "168 Часа".

„Целта ни е не само да запазим лидерските позиции на пресгрупата, но и чрез това да гарантираме свободата на словото в България ", допълни Христо Грозев, управител в българското дружество, придобиващо активите на ВАЦ.

„Гордеем се, че можахме да изиграем ключова роля в прехода на България към свободна и професионална преса", каза Бодо Хомбах, управител на ВАЦ Медиа Груп. „Винаги сме се придържали към много високи журналистически стандарти във всички пазари и смятаме, че имаме отговорност към страните, в които работим – не само докато управляваме медии в тях, но и когато ги напускаме.

Оригинална публикация